Usługi dla biznesu. Krótko o badaniach tajny klient i nie tylko

ejscowymi.Techniki badań marketingowychCzęsto wykorzystywane techniki badań marketingowych to indywidualny wywiad pogłębiony oraz zogniskowany wywiad grupowy. Należą one do grupy badań jakościowych, ich celem nie jest bowiem okreś

Usługi dla biznesu. Krótko o badaniach tajny klient i nie tylko Dane na temat funkcjonowania naszej firmy można pozyskiwać w różne sposoby, jednym z nich są . To dobry pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Techniki badań marketingowych

Często wykorzystywane techniki badań marketingowych to indywidualny wywiad pogłębiony oraz zogniskowany wywiad grupowy. Należą one do grupy badań jakościowych, ich celem nie jest bowiem określenie rozmiarów czy proporcji zjawisk rynkowych, lecz ona ogół dostarczenie odpowiedzi na pytanie ?dlaczego?, a więc pytanie o motywy postępowania, opinie, sugestie, przeważnie konsumentów. Wywiad pogłębiony jest badaniem indywidualnym, w którym bierze udział jedynie ankieter i osoba badana. Zogniskowany wywiad grupowy to dyskusja w grupie 5-12 (najczęściej 7-9) osób, które powinny orientować się w przedmiocie badań.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Czy produkt się sprzeda?

Nowy produkt na rynku wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań statystycznych, ankietowych i marketingowych. Żadna firm nie może sobie pozwolić na ogromne straty związane z wypuszczaniem nowości na rynek. Muszą posiadać twarde fakty, które potwierdzą przydatność ich produktu. Tego, że będzie na niego tzw. rynek. Wyobraźmy sobie sytuacje w której produkt wypuszczony przez firmę się nie sprzedał, mogą jednak obwiniać jedynie siebie. Brak zrobienia takich badań skutkuje zazwyczaj sporymi stratami, które mogą zagrozić płynność finansową firmy. Czasami nie sposób przewidzieć wyników badań, ponieważ ciężko powiedzieć czy produkt spodoba się ankietowanym.

Na same wyniki trzeba czasami poczekać, ponieważ jeszcze muszą być poddane wnikliwej analizie. Same suche dane to za mało, trzeba z nich wyciągać odpowiednie wnioski, co nie należy do łatwych zadań.


Problemy z obsługa klienta

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.



© 2019 http://gadzetyreklamowe.wroclaw.pl/