Na początku był papier...
Produkcja papieru to fascynujący proces, kto nie uczestniczył w warsztatach czerpania papieru sporo stracił. Oczywiście na takowych warsztatach pokazuje się stare metody pozyskiwania papieru, który tak naprawdę w niczym nie przypomina tego, którego używamy na co dzień.
Współczesna linia produkcji papieru zakłada przede wszystkim większą skalę i obejmuje przygotowanie masy w kadziach (różne receptury dla rożnych typów papieru). Po przygotowaniu masy papierniczej wlewa się ją na sito z określoną prędkością. To tu następuje wstępne pozbawienie masy papierniczej wilgotności. Końcowym etapem jest wygładzenie papieru przez tzw. kaladremy czyli duże wały. Tak przygotowany papier jest cięty i nawijany na role.
Czym jest czcionka?
Czcionka ma postać metalowego prostopadłościanu odlanego ze stopu drukarskiego. Główną część czcionki stanowi słupek. Na jego górnej (czołowej) powierzchni znajduje się wystająca główka o kształcie drukowanego znaku. Płaska powierzchnia główki stanowi tzw. oczko odbijające w trakcie drukowania znaki pisarskie. Oczko to powierzchnia samego znaku. Prostokąt opisany na obrysie główki nie wypełnia jednak całości powierzchni czołowej czcionki. Pomiędzy główką i krawędziami bocznymi czcionki znajdują się odległości zwane odsadkami. Odsadka umożliwia składanie samego tekstu bez justunku, zapewniając minimalny potrzebny odstęp między znakami w wierszu (w poziomie) i między wierszami (w pionie).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Czcionka
Reklama - czasem skutki bywają odwrotne do zamierzonych
Reklama dźwignią handlu - każdy przedsiębiorca o tym wie. Są różne formy reklamy, jednak nie wszystkie jednakowo skuteczne. Czasami koszty są zdecydowanie za wysokie, w stosunku do tego ilu klientów dana firma zdobędzie.
Co jest jedną z ważniejszych zasad w reklamie? Przede wszystkim - nie wolno zapominać, że jest to wizytówka firmy, która mówi bardzo dużo o tym, czego klient może się spodziewać.
Jeden z najczęściej popełnianych błędów? Twierdzenie, że seks sprzeda wszystko. Owszem, zwróci uwagę - ale odbiór będzie negatywny i w najlepszym razie można wylądować w rankingu najbardziej żenujących reklam. Naprawdę - to nie świadczy o profesjonalnym podejściu, ba - klient może czuć się potraktowany jak idiota.