Jak się nie dać mechanikom

rękę, jednak takie rozwiązania z wielu powodów mogą okazać się kiepskim pomysłem. Dlaczego tak jest? Gdy naprawiamy wszystko samodzielnie, nigdy nie mamy pewności, że uda się nam poradzić z usterką. Nie możemy być przekonani, że

Jak się nie dać mechanikom

Dlaczego lepiej oddać samochód do mechanika, niż naprawiać go własnoręcznie?

Często nasze samochody ulegają awariom i wtedy konieczna jest ich naprawa. Wielu z nas robi to na własną rękę, jednak takie rozwiązania z wielu powodów mogą okazać się kiepskim pomysłem. Dlaczego tak jest? Gdy naprawiamy wszystko samodzielnie, nigdy nie mamy pewności, że uda się nam poradzić z usterką. Nie możemy być przekonani, że naprawa zakończy się sukcesem, a jeśli utkniemy w martwym punkcie, sytuacja może sprawić nam wiele dodatkowych problemów. Dobre warsztaty dają nam pewność, że samochód zostanie naprawiony, a często także gwarancję, że będzie działał przez długi czas i gdy jednak się zepsuje, części zostaną wymienione na koszt danego zakładu mechanicznego. Jest to o wiele bezpieczniejsze rozwiązanie.


Jak zająć się samochodem?

Poruszanie się własnym autem to komfort i swoboda, która zapewnia nam niezależność. Wiele osób posiada własne samochody i służą one często na co dzień w wielu sytuacjach, a bez nich wszystko byłoby o wiele trudniejsze. Jeśli chcemy podróżować nimi bezpiecznie i komfortowo, należy przede wszystkim zadbać o ich dobry stan techniczny oraz wszelkie usterki naprawiać na bieżąco. Dzięki temu nie spotka nas żadna niespodzianka. Przeglądy techniczne samochodu wykonamy w niemal każdym warsztacie, a w przypadku podstawowych rzeczy, takich jak kontrola ilości płynów, będziemy mogli nawet zająć się tym samodzielnie. Najważniejsza jest jednak regularność, ponieważ tylko ona zapewni nam bezpieczeństwo i pewność.


Czym jest wał korbowy?

Wał korbowy (lub wał wykorbiony) ? rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi. Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego.

Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony). Zwyczajowo wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i podobnych im urządzeń.

W budowie wału korbowego wyróżnić można czopy główne(1), leżące w osi łożysk wału i o trochę mniejszym przekroju czopy korbowe(2), oddalone od tej osi.

Najczęściej spotykane są stalowe wały kute, rzadziej stosuje się odlewane wały żeliwne (żeliwo sferoidalne lub perlityczne). Wały korbowe odkuwane są ze stali węglowej bądź rzadziej ze stali stopowej. Kształt wału zależy głównie od układu i liczby cylindrów i kolejności zapłonu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy



© 2019 http://gadzetyreklamowe.wroclaw.pl/